Rehabilitacja Siemianowice Śląskie

Rehabilitacja jest dziedziną medycyny mającą na celu likwidowanie i łagodzenie skutków procesów chorobowych oraz leczenie występujących dolegliwości bólowych niefarmakologicznymi metodami opartymi na leczeniu ruchem oraz bodźcami mechanicznymi. Wszystkie rodzaje terapii prowadzonych przez rehabilitanta mają na celu przywracanie, utrzymanie oraz rozwijanie i maksymalizację możliwości ruchowych. W swojej praktyce całkowicie dostosowuję się do indywidualnych potrzeb i problemów zdrowotnych moich Pacjentów.

Zapewniając rehabilitację na wysokim poziomie łączę nowoczesne i skuteczne metody terapeutyczne takie jak: masaż tkanek głębokich, terapia manualna, suche iglowanie, manipulacje powięziowe, terapia wg McKenziego, Cyriaxa, Mulligana, Kaltenborna oraz aplikacje plastrami Kinesiology Taping z tradycyjnym masażem leczniczym oraz ćwiczeniami rozciągającymi, wzmacniającymi i treningiem stabilizacyjnym kręgosłup. Całość tych działań składa się na skuteczną rehabilitację.

UŻYWANE METODY REHABILITACJI

Wykorzystuję szeroki wachlarz metod szeroko stosowanych na świecie, bardzo skutecznie pomagających przywrócić sprawność i życie bez bólu.

-Manipulacje i mobilizacje stawów– poprawiają ruchomość obrzmiałych i zesztywniałych stawów

Osteopatia Wisceralna (trzewna) – przywraca prawidłowe funkcjonowanie narządów i układów wewnętrznych

-Techniki energii mięśni–relaksują bólowo przykurczone mięśnie, likwidują bolesne miejsca w tkankach

-Neuromobilizacje– uwalniają uciskane nerwy

-Manipulacje tkanek miękkich– rozluźniają, poprawiają krążenie, uwalniają mięśnie i powięzi

-IASTM- rozluźnia, uwalnia powięź i mięśnie, dzięki specjalnym technikom terapii tkanek miękkich wspomaganym narzędziami ze stali chirurgicznej

-Igłoterapia, terapia suchą igłą – odruchowo rozluźnia tkanki, przyspiesza gojenie urazu.

-Plastrowanie, kinesiotaping  – korygują ustawienie stawu, relaksują mięsnie, stabilizują itd.

-Mechaniczna diagnoza i leczenie metodą Robina McKenzie

OFERTA REHABILITACJI:

Do najczęstszych leczonych schorzeń należą:

– stany po złamaniach i pęknięciach kości
– zerwanie i naderwanie mięśni lub ich przyczepów
– zerwanie, naciągnięcie więzadeł (np. więzadła  krzyżowe kolana)
– szycie łąkotki
– niestabilność lub ograniczenie ruchomości kręgosłupa
– dyskopatia

• Uszkodzenia nerwów obwodowych, promieniowania, rwy, mrowienia oraz drętwienia w rejonie kończyn
  • Bóle głowy pochodzenia kęgosłupowego, szumy uszne, dysfunkcjach stawów skroniowo–żuchwowych
  • Ostre zablokowania kręgosłupa i inne dysfunkcje stawów kręgosłupa oraz stawów krzyżowo-biodrowych